Notícies

En bici per la Via Laietana de Barcelona

03 / 09 / 2020
L'Ajuntament de Barcelona promou l'ús de la bicicleta en vies de la ciutat on abans no era possible.
Imatge

Si et mous habitualment en bicicleta per Barcelona o has pensat a fer-ho, t'hauràs plantejat alguna vegada com és possible circular per algunes de les principals artèries i carrers de la ciutat. Potser has pensat en el perill d'accident que comporta el desplaçament en bicicleta per algunes de les zones més transitades de vehicles. O t'hagis vist obligat a donar una gran volta per arribar a la feina en la teva bici. Ara, la Via Laietana, que connecta el front marítim de la ciutat amb l'Eixample, ha iniciat una actuació de reforma prèvia, accelerada per la necessitat de desplaçament individual i segur en les ciutats per la pandèmia mundial de la Covid-19. Una actuació tàctica provisional que forma part d'un pla profund de remodelació, previst en el pla estratègic de reordenació urbanística de la ciutat per 2023. Via Laietana tindrà dos carrils de circulació per a bicicletes en tots dos sentits i voreres més amples per als vianants.

L'Ajuntament de Barcelona promou l'ús de la bicicleta en vies de la ciutat on abans no era possible, per implantar-se com el mitjà de transport més adequat i segur per a la ciutat. A principis d'aquest any, Janet Sanz, la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Ecologia i Mobilitat, va anunciar el pla per dur a terme una remodelació total d'aquest carrer per adaptar-la a ciclistes i vianants.

D'una sorollosa autopista urbana congestionada de trànsit, passarem en un futur a un espai més verd i net, en el qual seran prioritaris la bicicleta i el vianant. En el pla de reforma estratègic, els cotxes i motos particulars quedaran gairebé totalment bandejats d'aquesta via, ja que només es permetrà l'accés per a residents d'aquesta zona. Amb voreres molt més amples per caminar, on els vehicles motoritzats tindran una circulació restringida, alentida i molt limitada.


I amb tot això vindran els enormes efectes positius de la transformació d'aquest carrer, la via més novaiorquesa de Barcelona, ​​de prop d'un quilòmetre d'extensió, anteriorment amb una mitjana de circulació de 47.400 vehicles i un problema estructural històric. Escometent aquesta reforma principalment es busca reequilibrar i aconseguir una mobilitat més sostenible i pacificada, un Via Laietana amb menys soroll i menys contaminació més adaptada per a ciclistes i vianants. I la creació de nous espais verds i places a la ciutat.

El projecte final ha estat el fruit d'un llarg procés participatiu que ha posat sobre la taula diverses propostes per aconseguir la reurbanització de tota la Via Laietana, amb una superfície d'uns 42.000 metres quadrats, una longitud de 1.090 metres i una amplada de 20 metres. A més l'Ajuntament de Barcelona acaba d'anunciar noves mesures per guanyar espai per a ciclistes i vianants. Als 21 quilòmetres de carrils bici habilitats durant la desescalada s'hi sumaran a la tardor 8 quilòmetres més, al Passeig Zona Franca i a Aragó.

Ara ja ho tens molt més fàcil per a adoptar l'ús de la teva bicicleta en el teu dia a dia i poder desplaçar-te de forma saludable i segura. En una veritable aposta per la mobilitat sostenible de Barcelona.

 

Aconsegueix el teu aparcament segur amb el servei RACC Bici Bàsic!

Fes-te membre de vadeBike i gaudeix d'una assegurança de responsabilitat civil, assistència mèdica i jurídica, i una assegurança per robatori de la bicicleta.

Partners

  • Ajuntament de Barcelona
  • RACC
  • European Union
  • PIME INNOVADORA